آموزش با دفتر نقطه‌ ای

دفتر نقطه ای به چه دردی میخوره؟ + کاربردهای آن

دفتر نقطه ای

یادداشت برداری بخشی ضروری از زندگی روزمره همه ما است، چه در مدرسه، چه برای کار یا استفاده شخصی. با ظهور فناوری‌های جدید، یادداشت برداری آسان تر از همیشه شده است، اما هنوزحرفی برای رویکرد سنتی قلم و کاغذ وجود دارد.  دفتر نقطه ای  را بردارید، میخوام چندتا نکته بدرد بخور بگم.

مزایای دفتر نقطه ای

 تطبیق پذیری

فرمت دفتر نقطه ای برای طیف وسیعی از کاربردها مانند یادداشت برداری، بولت ژورنال، طراحی و غیره مناسب است. این نوع دفتر  راهنمایی برای نوشتن و طراحی بدون محدود کردن کاربر میباشد.

خلاقیت

دفتر نقطه دار تفکر آزاد و خلاقیت را تشویق می کند. ساختار ظریف نقاط در فرآیند خلاقیت دخالت نمی کند و به کاربر اجازه می دهد تا روی ایده های خود تمرکز کند.

سفارشی‌سازی

دفتر نقطه ای  را می‌توان بسیار شخصی‌سازی کرد، و هر طور که مورد پسند خودمون بود اون رو ویرایش و یا با محتوای دلخواه پر کنیم. و هیچ محدودیتی در طراحی آن نیست.

بولت ژورنال

دفتر نقطه‌ ای یک انتخاب محبوب برای ساخت  بولت ژورنال میباشد،  بولت ژورنال روشی برای پیگیری وظایف روزانه، قرار ملاقات‌ها و اهداف بلندمدت به روشی خلاقانه و شخصی‌شده میباشد.

ساخت بولت ژورنال

بولت ژورنال با برگه های نقطه ای

استفاده درست از دفتر نقطه ای

دفتر نقطه دار، دفتری است که به جای خطوط معمولی دارای خط‌های نقطه‌گذاری شده است. این تغییر ساده بستری انعطاف پذیر و همه کاره را برای یادداشت برداری فراهم می کند. برگه نقطه‌ای  راهنمای نوشتن و کشیدن اشکال میباشد. همچنین باعث خلاقیت و آزادی بیشتر در نحوه سازماندهی یادداشت ها می شود.

در اینجا چند نکته و ترفند برای به حداکثر رساندن بهره وری در هنگام استفاده از دفتر نقطه چین آورده شده است:

فضای خود را ایجاد کنید

زیبایی یک دفتر نقطه‌ ای در این است که این شمایید که تصمیم می‌گیرد چگونه یادداشت‌های خود را مرتب کنید. روش‌های مختلفی مانند استفاده از رنگ‌ها، اشکال یا نمادها برای دسته‌بندی اطلاعات را آزمایش کنید. و با سلیقه و فکر خود از آن استفاده کنید.

از انواع مختلف خودکار استفاده کنید

رنگ‌ها و انواع مختلف قلم‌ها می‌توانند به دسته‌بندی اطلاعات کمک کنند و بعداً مکان یابی یادداشت‌های خاص را آسان‌تر کنند.

با ابزارهای دیجیتال آن را به سطح بعدی ببرید

با گرفتن عکس از هر صفحه یا اسکن دفترچه یادداشت، امکان ذخیره و دسترسی دیجیتالی اطلاعات وجود دارد. این امکان جستجوی آسان از کل صفحه را فراهم می کند.

در پایان، یک دفتر نقطه ای می‌تواند ابزار ارزشمندی برای هر کسی باشد که می‌خواهد در یادداشت‌برداری، سازنده‌تر و سازمان‌دهی شده باشد. با رعایت این نکات و ترفندها، شما میتوانید از این دفتر منعطف و همه کاره نهایت استفاده را ببرید. بنابراین، یک خودکار بردارید و از همین امروز شروع به به حداکثر رساندن بهره وری خود کنید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *