آموزش با پلنر, آموزش با دفتر طراحی, آموزش با دفتر نقطه‌ ای

۵ راهکار موثر برای افزایش انگیزه

دفترچه فانتزی

راه های افزایش انگیزه

انگیزه ساختنیه! من میگم بهترین خودت باش و با توجه به معیارهایی که برای موفقیت خودت داری و با توجه هدف های خودت تلاش کن و از مسیرت لذت ببر. هر از گاهی برای انگیزه گرفتن، به خودت هدیه بده بدون شک مثل سوخت عمل میکنه و تورو به سمت هدفات هل میده.

۱. از هدف های کوچک شروع کنید

این جمله به این منظور نیست که هدف های کوچیکی داشته باشیم. بلکه به این منظور است باید هدف های بزرگ خود را به بخش های کوچک تقسیم کنیم. و قدم های کوچک ولی محکم و پیوسته داشته باشیم. این شکلی خستگی به شما نفوذ نخواهد کرد و شما با به نتیجه رساندن هدف های کوچک، سرشار از انگیزه خواهید شد.

۲. پیشرفت خود را بسنجید

شما باید هر هفته یا هرماه دستاورد های خود را پیگیری کنید و پیشرفت خود را با توجه به معیارهای خودتون بسنجید. با این کار نه تنها از وضعیت خود آگاه میشوید بلکه یک شروع تازه را با تجربیات جدید برای خود رقم میزنید. دفتر پلنر آنت در آخر هر ماه بخشی برای سنجیدن عملکرد شما دارد. برای دیدن جزئیات پلنرها بر (خرید دفتر برنامه ریزی) کلیک کنید.

دفتر برنامه ریزی آنت

دفتر پلنر آنت

۳. برای موفقیت های بزرگ و کوچک به خودت هدیه بده

اگر بخاطر داشته باشید تو بچگی، بعضی اوقات بعداز انجام کاری که بهمون سپرده میشد. یک لپ لپ برامون میگرفتند. این جایزه باعث میشد که بچه هر بار با امید بدست آوردن جایزه و تشویق به بهترین نحو تلاش کند، تو زندگی واقعی به همین شکل است. سعی کنید خودتون رو دوست داشته باشید و به خودتون هدیه بدید، تا همیشه پر از انگیزه و امید باشید. یکی از بهترین هدیه هایی که میتونید به خودتون بدید دفتر و پلنر میباشد تا شمارو در برنامه ریزی دقیق کمک کند.

دفتر مشق با برگه های نقطه دار

دفتر مشق با برگه های نقطه دار

۴. تلاش کردن را تبدیل به یک عادت کنیم

برای ایجاد یک عادت نیاز است که خود را با محرک های کوچک تری هل بدهیم. مثلا با مسواک زدن سر تایم ، یا ورزش کردن و کارهای ساده ای مثل اینها شروع کنیم. بهتر است که این برنامه های روزمرگی را یاداشت کنیم تا فراموش نشوند.

۵. محیط اطراف خود را تغییر دهید

گاهی اوقات تغییر محیط و منظره میتواند به تو کمک کند تا با حس و انگیزه تازه شروع به کار کنی. به این حس که در ذهن شما به وجود می آید تازگی میگویند. سعی کنید هر چند وقت یک بار تنوع در محیط اطراف خود ایجاد کنید. مثلا اگر هر روز برای دویدن به بیرون میروید، مسیر جدیدی را امتحان کنید. یا اگر برنامه ریزی خود را در موبایل انجام میدهید آن را به یک to do list یا پلنر انتقال دهید.

 

سخن آنت

برای انجام کارهای بزرگ باید از قدم های کوچک شروع کرد. مثلا اگر بخواهید عادت کتاب خواندن را در خود ایجاد کنید. باید برنامه ی خود را در دفترچه یاداشت خود به این شکل بنویسید:

اول از همه بلند میشوم و یک فنجون چایی یا قهوه میخورم بعد ساعت ۹ صبح کتاب را به مدت ۳۰ دقیقه میخوانم. و ادامه روز …

اگر روز بعد به جای ۳۰ دقیقه میتوانید ۳۵ دقیقه کتاب بخوانید، و کم کم خود را تقویت کنید.

 

آنت خیلی دوستون داره💚 امیدواریم این مقاله براتون مفید بوده باشه.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *