آموزش با تودولیست

چگونه یک To Do List حرفه ای بسازیم؟

to do list

to do list همانند یک راهنما در طول روز عمل میکند. لیست کارها به شما کمک میکند تا سرعت عمل بالاتری در انجام کارهایتان داشته باشید. و با اضطراب کمتر به وظایف روزمره خود برسید. تودولیست اندازه و اشکال مختلفی دارد. و شما بسته به سلیقه خود یک فضای مناسب برای یاداشت کردن لیست کارها انتخاب میکنید. تو این مقاله نحوه ساخت تودولیست رو آموزش میدهیم.

 

ساخت To Do List

تنها وسیله مورد نیاز ما یک دفتر یا دفترچه میباشد. بازهم میگم این موضوع بستگی به سلیقه و حجم کار شما دارد. و هیچ اجباری در انتخاب نوع دفتر (نقطه ای یا خط دار) نمیباشد. و پیشنهاد من به شما این است که استفاده از کاغذ را به اپلیکشن to do list ترجیح بدهید. چون تاثیر بسیار بیشتری در کیفیت برنامه ریزی شما میگذارد.

تودولیست خوب باید چه ویژگی های داشته باشد؟

  • ساده و قابل فهم باشد
  • بدون مشکل پیاده سازی شود
  • کارامد و تاثیر گذار باشد
  • هزینه زیادی صرف آن نشود

 

to do list

دفترچه تودولیست آنت

 

لیست کارهای اصلی

کارهای اصلی از آن دسته از کارها هستند که عجله ای برای انجام آنها نیست. همچنین به اتمام رساندن آنها ممکن است کمی زمانبر باشد. مثلا خواندن کتاب یک کار کلی است که باید در طول زمان انجام شود. یا در بعضی از مواقع، کاری به ذهنتان میرسد، اما زود انجام دادن آن ضرورتی ندارد، به همین دلیل آن را در بخش فهرست اصلی to do list خود یاداشت میکنید تا در زمان مناسب آن را انجام دهید. در واقع لیست اصلی برای جلوگیری از فراموشی بسیار مناسب است.به طور کلی برای هر ماه یک لیست اصلی بسازید و با توجه به انتخاب های خودتون تعدادی تسک  را به آن اضافه کنید.

 

 سه کار مهم در روز

بعداز اینکه لیست کارهای خود را برای روز بعد تهیه کردید، در بخش بالای to do list، سه وظیفه مهم، که نسبت به کارهای دیگر الویت بالاتری دارند را یاداشت کنید. برای اینکه کارهایی با الویت بالاتر را شناسایی کنید سوالات زیر را از خودتان بپرسید.

  • به طور کلی امروز چه کارهایی برای انجام دادن دارم؟
  • کدام کارها بیشترین تاثیر را در پیشرفت امروز من خواهند گذاشت؟
  • اگر امروز وقت کافی نداشتم! انجام کدام کارها حس بهتری به من میدهد؟
  • کدام کارها ضرورت بیشتری دارند؟
to do list

تودولیست 80 برگ آنت

وقتی فهمیدیم که کدام وظایف مهم تر هستند. آنها را در بالای تودولیست خود قرار دهید. با این کار هم سرعت عمل ما بالا میرود و هم انرژی بیشتری برای انجام لیست دریافت میکنیم. زمانی کارهای مهم، زودتر به اتمام میرسد شما حس خوبی نسبت به فعالیتی که داشتید پیدا میکنید و قطعا انگیزه شما بیشتر خواهد شد.

 

خرد کردن یک کار بزرگ به بخش های کوچک

کارهایی در to do list خود یاداشت میکنید باید کاملا شفاف باشند. باید سعی کنید وظایف بزرگ را به قسمت های کوچک تقسیم کنید. مثلا تصمیم میگیرید یک مقاله بنویسید.! اگر بخواهید همه آن را در یک روز انجام دهید، از بقیه کارهایتان عقب میوفتید. راحل مناسب برای این چالش خرد کردن کارهاست. شما باید نوشتن مقاله را به چند بخش تقسیم کنید. مثلا بخش اول تحقیق درباره موضوع مورد نظر باشد. و یا مثلا بخش دوم، تایپ آن باشد. و بخش های دیگری که میتوان اضافه کرد.

شما این بخش ها را در روزهای مختلف انجام میدهید. با این کار فشار کمتری به خود وارد میکنید و در نتیجه هم انگیزه بیشتری برای تلاش کردن میگیرید. همچنین با کیفیت بهتری کارها به اتمام میرسد.

 

زمانبندی کارها

زمانبندی وظایف یکی از مهترین کارهایی است که میتوانید برای افزایش بهروری در تودولیست خود انجام بدید. هر شب قبل خواب باید برای فعالیت های فردای خود برنامه ریزی کنید. و مشخص کنید هر وظیفه ای در چه زمانی انجام شود. و بهترین زمان را برای آن را انتخاب کنید. شما باید فعالیت روز گذشته خود را بررسی کنید. بطوریکه سعی کنید در روز آینده خود را رو به جلو حرکت دهید. و نقص‌های روز قبل را برطرف کنید.

 

to do list

دفترچه to do list آنت

 

هدف اصلی خرید تودولیست حرفه ای این است تا بتونیم الگوی مناسبی را برای روزمرگی پیدا کنیم. و با شفاف کردن مسیر و ایجاد عادت در نحوه زندگی، به سمت پیشرفت قدم برداریم. امیدوارم این تکنیک هارو انجام بدید و یک to do list کارامد برای خودتون داشته باشد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *